Technologia i trendy nieustannie się zmieniają, cechą tej zmiany jest to, że technologia odgrywa coraz większą rolę w naszym codziennym życiu.

Branża salonów fryzjerskich i kosmetycznych nie jest wyjątkiem. Obecnie klienci oczekują, że będą mogli korzystać z możliwości rezerwacji wizyty w salonach online 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W końcu większość doświadczeń w codziennym życiu ludzi uczy konsumentów preferować rezerwacje online, jako wygodniejszą formę rezerwacji. Większość klientów będzie preferowała możliwość rezerwacji online zamiast rozmowy telefonicznej. Dodatkowo łatwiej będzie nam odwołać rezerwację online, niż dzwoniąc. Czasem dowiadujemy się że nie możemy przyjść na umówioną wizytę w czasie, kiedy salon już nie pracuje. Wówczas wystarczy włączyć aplikacje i anulować dany termin. Można oczywiście także łatwo przenieść wizytę na inny wolny termin. Wówczas w systemie automatycznie zostanie zwolniony nasz termin z którego będzie mógł skorzystać ktoś inny. Rezerwacja online stanowi lepsze rozwiązanie ze względu na korzyści biznesowe, ponieważ obniża koszty operacyjne, ten rosnący trend może przynieść ogromne korzyści. Po tym, jak klient po raz pierwszy skorzysta z rezerwacji online, pozostaje przy tym kanale podczas przyszłych rezerwacji. Dzieje się tak, ponieważ rezerwacja online oferuje klientom łatwość w porównaniu z innymi opcjami rezerwacji.

Niezależnie od tego, czy chodzi o znalezienie odpowiednich usług, dostępność u preferowanego dostawcy, czy też dostępność wizyt na ostatnią chwilę.

Trzeba także pamiętać że rezerwacja online musi czasem odpowiadać na bardzo specyficzne potrzeby gości. Dobrym przykładem tego rodzaju rozwiązania jest aplikacja Moment.pl. Klienci korzystający z rezerwacji online są częstszymi klientami salonów fryzjerskich niż osoby które rezerwują terminy klasycznymi drogami. Dzieje się tak dlatego że rezerwacja online dostępna jest przez cały czas. W przypadki kiedy chcielibyśmy dokonać rezerwacji telefonicznej powinniśmy zrobić to w czasie godzin otwarcia salonu.